REHBERLİK SERVİSİ

REHBERLİK SERVİSİ

28.12.2012 1229

       HALİL ATAMAVCI İLKOKULU 

REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ  

 

MEVLÜT DOĞDUFİLİZ GÖKTÜRKERAYŞE TARIM    

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ OLARAK;


AMACIMIZ...
Öğrenci yaşamında bilgi ve başarının yanı sıra düşünce ve davranış hazırlığının da önemli bir etken olduğundan hareketle yola çıkan Rehberlik Servisimiz, Öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak temel amacını gütmektedir.

İLKELERİMİZ...

Gizlilik

Gönüllülük

Süreklilik

 Kişi haklarına saygı  

Güven  

Bireyin değerliliği

İşbirliği

 

ÇALIŞMALARIMIZ

Yeni başlayan öğrencilere yönelik tanıtım ve uyum ( oryantasyon)çalışmaları,
Öğrenciyi tanımaya yönelik tekniklerin uygulanması ve değerlendirilerek öğrencilere duyurulması,

Öğrenciler ile bireysel veya grup görüşmeleri,
 Aile görüşmeleri,
Öğrencilerin kendi özelliklerini (ilgi,yetenek,kişisel özellikler) ve meslekleri tanımalarına yönelik mesleki rehberlik çalışmaları yaparak , kendilerine uygun alan ve meslek seçmelerine yardımcı olmak.

REHBERLİK VE REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA DANIŞMA SERVİSİ NE DEĞİLDİR?

Bireyin yapamadıklarını onun adına yapmak değildir.

 Disiplin, yargılama, ceza verme merkezi değildir.
Rehberlik nasihat etmek değildir.

REHBERLİK SERVİSİNE BAŞVURU

Rehberlik Servisi, eğitim yılı boyunca öğrenciler, veliler ve öğretmenlerin serbestçe başvurabileceği bir birimdir. Servisten yararlanmanın herhangi bir prosedürü yoktur.


VELİ OLARAK SİZE NASIL ULAŞABİLİRİM? DİYORSANIZ

Velilerimizin çocukları ile ilgili değişik konularda rehberlik servisi ile işbirliği yapmaları onların gelişimi açısından hayati öneme sahiptir.
Yüz yüze görüşme için hafta içi her gün okul saatleri içerisinde Rehberlik servisine gelebilirsiniz.

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİKTE YANLIŞ ANLAYIŞLAR

Psikolojik danışma ve rehberlikte yaygın olan yanlış anlayışlardan önemli görülen bazılarını şu noktalarda toplamak mümkündür:

1. Psikolojik danışma ve rehberlik yardımı bireye tek yönlü ve doğrudan doğruya yapılan bir yardım değildir. Bu yardım ancak karşılıklı bir etkileşim sonucu gerçekleşebilir.

2. Psikolojik danışma ve rehberliğin temelinde bireye acımak, onu kayırmak, her sıkıntıya düştüğünde bireye kanat germek gibi bir anlayış yoktur. Rehberlik anlayışında birey güçlü ve değerli bir varlıktır. Psikolojik danışma ve rehberlik yardımının amacı bireyin sahip olduğu gücü kullanmasını ve daha da geliştirilmesini sağlamaktır.

3. Psikolojik danışma ve rehberlik bireyin sadece duygusal yanı ile ilgilenmez. Bir bütün olarak bireyin tüm gelişimi ile ilgilenir.

4. Psikolojik danışma ve rehberlikte kullanılan tüm yöntemler ve teknikler amaç değil araçtır. Bunlardan çıkan sonuçlar toplanarak sistematik bir biçimde sınıflandırılarak değerlendirilir.

5. Psikolojik danışma ve rehberlik bu yardımı alan birey bakımından bir öğrenme konusu ya da ders değildir.

6. Rehberlik bir disiplin görevi değildir, sınırlar ve okulun kuralları hakkında bilgi verilebilir ancak çalışmalarında yargılama ve ceza verme söz konusu değildir.

7. Psikolojik danışma ve rehberlik her türlü problemi hemen çözebilecek sihirli bir güce sahip değildir. Psikolojik danışma ve rehberlik yardımı alan bireyin bu yardımı almaya hazır ve istekli oluşu önemlidir. Birey değişmeye ve yeni yaşantılara açık olduğu sürece psikolojik danışma ve rehberliğin etkisi artar. Öte yandan bireyin içinde bulunduğu ortam ve koşullar da yardımın etkililiğini etkiler. Okullarda tüm öğrenciler için sürdürülen psikolojik danışma ve rehberlik yardımının etkililiği, yine, okulun ortam ve olanakları ile yakından ilgilidir.

12-06-2017